Kurssit

Saluksen kurssit painottuvat tietyn teeman ympärille. Kursseilla saat henkilökohtaisempaa ohjausta, kuin tavallisilla viikkotunneilla.

Saluksen seuraavaksi alkavat kurssit
- Vahvana ladulle alk. 30.11.
​​​​​

Vahvana ladulle

Vahvana ladulle -kurssilla kehitetään lihasvoimaa suunnitelmallisesti hyvällä tekniikalla. Voimaharjoittelu parantaa tuki- ja liikuntaelimistön kuntoa ja auttaa ennaltaehkäisemään vammoja. Suurempi lihasmassa taloudellistaa liikkumista, kun esimerkiksi hiihtoliikkeisiin kuluu vähemmän energiaa.

Vaikka hiihto ajatellaan kestävyyslajiksi, se vaatii erittäin paljon voimaa sekä kehon kannatteluun että ponnistusten ja työntöjen tekemiseen. Hyvän tekniikan edellytys on hyvät voimatasot ja tehokkaan kevyen hiihdon edellytys on hyvä tekniikka. Eli voimatasojen tarvitsee olla tarpeeksi korkealla, jotta keho jaksaa kannatella itseään suksen päällä.

Kurssi on suunnattu säännöllisesti hiihtäville kuntoilijoille, esimerkiksi massahiihtotapahtumaan tähtäävälle liikkujalle.

Aikataulu:
ke 30.11. klo 18
ke 7.12. klo 18
ke 14.12. klo 18
ke 21.12. klo 18
(neljän kerran kokonaisuus)

Paikka: AlaSalus, Kuntokeskus Saluksen alakerrassa (käynti Pakilantieltä)

Hinta: 80€

Vetäjä: Kestävyys- ja voimavalmentaja sekä aktiivinen pitkän matkan hiihtäjä Jyri Lahtinen

Meidän lähinurkilta löytyy suosittu hiihtokeskus Paloheinä.


Spiraalistabilaatiokurssit

Spiraalistabilaatio perusteet
Spiraalistabilaatiossa etsitään luonnollista ryhdikkyyttä. Spiraaliketjuja vahvistamalla saadaan kehon kireitä lihaksia venytettyä, selkärankaan pituutta sekä vapaampi, vetreämpi ja lihastasapainoisempi tila. Tunnilla käytetään apuna vastuskuminauhaa spiraaliketjujen aktivointiin. Ohjaajana fysioterapeutti Satu Elovaara.

Lisätietoja
info@saluspakila.fi 050 5939 707

Kurssin hinta on 120€ (6x60min tunnit)​​​​​​​

Kurssin aikataulu:

ti 25.10. klo 9.30-10.30
ti 1.11. klo 9.30-10.30
ti 8.11. klo 9.30-10.30
ti 15.11. klo 9.30-10.30
ti 22.11. klo 9.30-10.30
​​​​​​​ti 29.11. klo 9.30-10.30

Spiraalistabilaatio edistyneet

Spiraalistabilaatiossa etsitään luonnollista ryhdikkyyttä. Spiraaliketjuja vahvistamalla saadaan kehon kireitä lihaksia venytettyä, selkärankaan pituutta sekä vapaampi, vetreämpi ja lihastasapainoisempi tila. Tunnilla käytetään apuna vastuskuminauhaa spiraaliketjujen aktivointiin. Ohjaajana fysioterapeutti Satu Elovaara.

Lisätietoja
info@saluspakila.fi 050 5939 707

Kurssin hinta on 120€ (6x60min tunnit)​​​​​​​

Kurssin aikataulu:

pe 28.10. klo 8.15-9.15
pe 4.11. klo 8.15-9.15
pe 11.11. klo 8.15-9.15
pe 18.11. klo 8.15-9.15
pe 25.11. klo 8.15-9.15
pe 2.12. klo 8.15-9.15



Kuntosompa ja Finlandiasompa: kestävyysurheiluryhmät

Syksyn kurssiaikataulu päivitetään lähempänä!
Kuntosompa tiistaisin klo 18.00
Finlandiasompa tiistaisin klo 19.00

Pakilan Vedon, JytyCoachingin ja Salus Pakilan yhdessä toteuttama aikuisten kestävyysurheiluvalmennus jatkuu 2021-2022 ja toteutetaan totutusti kahdessa ryhmässä: Kuntosompa ja Finlandiasompa.

Ryhmät ovat tarkoitettu kaikille kuntoaan kohottaville, enemmän tai vähemmän vakavissaan kestävyyslajeja harrastaville liikkujille. Talvella ryhmät tukevat valmistautumista massahiihtotapahtumiin, kesällä maraton-, ja triathlon- ym. kestävyysurheilutapahtumiin. Ryhmiin voi tulla mukaan myös ihan vaan parantamaan kuntoaan, hiihto- ja juoksutekniikkaansa sekä liikkumaan yhdessä muiden kanssa.


Kuntosomparyhmä on tarkoitettu aktiivisesta liikunnasta ja kunnon ylläpidosta ja kehittämisestä kiinnostuneille aikuisille. Ryhmässä käydään läpi hiihdon eri tekniikat ihan perusharjoituksista lähtien, joten mukaan voi tulla vaikka vapaan tai pertsan hiihto ei vielä täydellisesti sujuisikaan. Juoksutekniikka ja voimaharjoittelu opetellaan myös niin, ettei aiempaa kokemusta edellytetä. Treenit toteutetaan niin, että kaikki voivat toteuttaa ne oman kuntonsa mukaisesti. Valmentajana Jyri Lahtinen.


Finlandiasomparyhmä on erityisesti tarkoitettu sellaisille aktiiviliikkujille, jotka tekevät jo vauhdikkaitakin lenkkejä – olet myös saattanut asettaa itsellesi tavoitteen, vaikkapa massahiihtoon osallistumisen. Tekniikat ovat mukana harjoituksissa, joten ryhmäläisten ei tarvitse hallita hiihdon kaikkia tekniikoita mitenkään täydellisesti. Harjoituksissa on mukana vauhdikkaita tehoharjoituksia. Finlandiasompalaisille annetaan tukea myös oman harjoitusohjelman laatimisessa. Valmentajana Jyri Lahtinen.​​​​​​​

Ilmoittautuminen ja lisätietoja
Jyri Lahtinen jytycoaching@gmail.com (040 5517466)