Kurssit

Saluksen kurssit painottuvat tietyn teeman ympärille. Kursseilla saat henkilökohtaisempaa ohjausta, kuin tavallisilla viikkotunneilla.

GOLFARIN OHEISHARJOITTELU

uusi ryhmä alkaa 17.11.2021 klo 10.30 ja 23.11.2021 klo 17 (valitse toinen aloistusajoista)

Valmistaudu golf-kauteen paremmin kuin koskaan. Golfarin oheisharjoittelun tavoitteena on tukea kauden ulkopuolista harjoittelua toimimalla suunnitelmarunkona sille mitä, miten ja milloin tehdään.

Kurssi alkaa ryhmän aloitustapaamisella (valitse jompi kumpi vaihtoehdoista 17.11. tai 23.11.).
Aloitustapaamisessa käydään läpi kurssin sisältö ja tavoitteet. Kurssi koostuu muutamasta ohjatusta treenistä, joiden välillä goflari harjoittelee omatoimisesti. Ensimmäinen treenikerta on ohjattu, jolloin tehdään alkutestauksia. tammikuun alussa pidetään välitestaukset ja määritellään uudet tavoitteet. Kurssin viimeinen treenikerta on maaliskuussa.

Tavoitteina on parantaa liikkuvuutta, hankkia tasapainoa lyöntiin ja tuottaa enemmän voimaa keskivartalosta. Kurssi on maksuton Saluksen jäsenille ja kertakorttilaisille. Vetäjänä Riku Autio.

Ilmoittaudu sähköpostitse riku.autio@saluspakila.fi


SPIRAALISTABILAATIO KURSSIT​​​​​​​

Spiraalistabilaatio perusteet

5 viikon kurssi alkaa tiistaina 8.2.2022! (tunteja ei viikolla 8)

Spiraalistabilaatiossa etsitään luonnollista ryhdikkyyttä. Spiraaliketjuja vahvistamalla saadaan kehon kireitä lihaksia venytettyä, selkärankaan pituutta sekä vapaampi, vetreämpi ja lihastasapainoisempi tila. Tunnilla käytetään apuna vastuskuminauhaa spiraaliketjujen aktivointiin. Ohjaajana fysioterapeutti Satu Elovaara.

Aikataulu:

tiistai 8.2. klo 9.30-10.30
tiistai 15.2. klo 9.30-10.30
tiistai 22.2. ei tuntia
tiistai 1.3. klo 9.30-10.30
tiistai 8.3. klo 9.30-10.30

Spiraalistabilaatio edistyneet

5 viikon kurssi alkaa perjantaina 11.2.2022! (tunteja ei viikolla 8)

Spiraalistabilaatiossa etsitään luonnollista ryhdikkyyttä. Spiraaliketjuja vahvistamalla saadaan kehon kireitä lihaksia venytettyä, selkärankaan pituutta sekä vapaampi, vetreämpi ja lihastasapainoisempi tila. Tunnilla käytetään apuna vastuskuminauhaa spiraaliketjujen aktivointiin. Ohjaajana fysioterapeutti Satu Elovaara.

Aikataulu:

perjantai 11.2. klo 8-9
perjantai 18.2. klo 8-9
perjantai 25.2. ei tuntia
perjantai 4.3. klo 8-9
perjantai 11.3. klo 8-9


Osta kurssi verkkokaupastamme ja ilmoittaudu tunneille ryhmäliikuntakalenterin kautta!


KUNTOSOMPA JA FINLANDIASOMPA: KESTÄVYYSURHEILURYHMÄT

Kevätkausi 2022 starttaa molemmilla ryhmillä tiistaina 11.1.!
Kuntosompa tiistaisin klo 18.00
Finlandiasompa tiistaisin klo 19.00

Pakilan Vedon, JytyCoachingin ja Salus Pakilan yhdessä toteuttama aikuisten kestävyysurheiluvalmennus jatkuu 2021-2022 ja toteutetaan totutusti kahdessa ryhmässä: Kuntosompa ja Finlandiasompa.

Ryhmät ovat tarkoitettu kaikille kuntoaan kohottaville, enemmän tai vähemmän vakavissaan kestävyyslajeja harrastaville liikkujille. Talvella ryhmät tukevat valmistautumista massahiihtotapahtumiin, kesällä maraton-, ja triathlon- ym. kestävyysurheilutapahtumiin. Ryhmiin voi tulla mukaan myös ihan vaan parantamaan kuntoaan, hiihto- ja juoksutekniikkaansa sekä liikkumaan yhdessä muiden kanssa.


Kuntosomparyhmä on tarkoitettu aktiivisesta liikunnasta ja kunnon ylläpidosta ja kehittämisestä kiinnostuneille aikuisille. Ryhmässä käydään läpi hiihdon eri tekniikat ihan perusharjoituksista lähtien, joten mukaan voi tulla vaikka vapaan tai pertsan hiihto ei vielä täydellisesti sujuisikaan. Juoksutekniikka ja voimaharjoittelu opetellaan myös niin, ettei aiempaa kokemusta edellytetä. Treenit toteutetaan niin, että kaikki voivat toteuttaa ne oman kuntonsa mukaisesti. Valmentajana Jyri Lahtinen.


Finlandiasomparyhmä on erityisesti tarkoitettu sellaisille aktiiviliikkujille, jotka tekevät jo vauhdikkaitakin lenkkejä – olet myös saattanut asettaa itsellesi tavoitteen, vaikkapa massahiihtoon osallistumisen. Tekniikat ovat mukana harjoituksissa, joten ryhmäläisten ei tarvitse hallita hiihdon kaikkia tekniikoita mitenkään täydellisesti. Harjoituksissa on mukana vauhdikkaita tehoharjoituksia. Finlandiasompalaisille annetaan tukea myös oman harjoitusohjelman laatimisessa. Valmentajana Jyri Lahtinen.​​​​​​​

Ilmoittautuminen ja lisätietoja
Jyri Lahtinen jytycoaching@gmail.com (040 5517466)